Vancouver Island / Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Fam Kuil - WaarBenJij.nu Vancouver Island / Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Fam Kuil - WaarBenJij.nu

Vancouver Island / Whistler

Door: Marisca

Blijf op de hoogte en volg Fam

18 Juli 2017 | Canada, Whistler

Weer een paar dagen verder dus weer genoeg beleefd. We zien en doen zoveel dat we het gevoel hebben hier al weken te zijn (maar gelukkig hebben we nog even :))
Vrijdag zijn we uit Ucluelet vertrokken weer dwars over het eiland richting Campell River. Onderweg gestopt bij Cathetaral Coves en daar gepicknickt. Overal zijn hier mooie picknickplekken (met toiletten) dus het is hier goed geregeld. Tevens de oudste/grootste boom v Canada gezien Eind vd middag waren we in ons leuke hotel waar gelukkig weer een zwembad bij was dus je raad het al...
Zaterdag zijn we naar Elks Falls Suspension brug gereden. Een leuke hangbrug bij een waterval. Onderweg stopten we ook nog bij het verrassend leuke miracle beach. De jongens konden hun lol weer niet op met het klimmen over de vele stenen.
Zondag zijn we aangekomen in Whistler. En alweer zo'n super leuk hotel. Midden in Whistler. Het is hier echt een wintersportgebied (en nu dus druk met zomersporten). Het is hier super gezellig. Autovrij en veel restaurantjes en winkels. We vonden het vandaag wel weer tijd voor actie dus hebben gekozen om te gaan ziplinen. En dat was even een goede beslissing. Met een groep van 8 en 2 begeleiders hebben we 5 ziplinen gedaan. Supergaaf om met ongeveer 100 km per uur boven de bomen te sjeezen. In het begin vonden de boys het beste even spannend en toen had Finn ook nog de pech (omdat hij wat lichter is) dat hij 2 x de overkant niet haalde met het gevolg dat hij terugging en halverwege boven het ravijn bleef hangen. Maar gelukkig na een paar minuten was er hulp om hem weer verder naar boven de trekken. Na de 2e zipline werden we allemaal wat zekerder en ging zelf Finn even later ook met zn benen omhoog naar beneden. Een super leuke ervaring!! We vertrekken morgen verder naar Kamloops en dan naar BLue River om zo bij Jasper uit te komen maar we moeten per dag kijken of dit lukt ivm de vele branden... We hopen dus maar dat het goed komt anders moeten we honderden km omrijden. Tot nu toe nog geen beer in het wild gezien maar of dat jammer is of dat we daar blij om moeten zijn weet ik niet. :). Groetjes AMLF

• 18 Juli 2017 - 09:16

Joke:

Zo,jullie beleven maar super spannende dingen zeg! Hartstikke leuk,hoewel ......Was je niet(een klein beetje)bang Finn om zo boven het ravijn te hangen?Knap hoor dat je daarna TOCH weer bent gegaan!xxx

• 18 Juli 2017 - 19:39

Jan:

Hallo, leuk al de reisverslagen en de mooie foto's. Nog een fijne tijd en hopelijk geen last van de bosbranden. Veeeeel plezier.

• 22 Juli 2017 - 07:35

Sacha:

Wat gaaf dat jullie dat durven... ziplinen met zo'n snelheid. Nou mannen... zeg maar tegen papa en mama dat de volgende reis naar nieuw zeeland gaat... met t gezin de Nevis Jump doen ! En nu op zoek naar beren...